یزدفردا : رئيس بيمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهريز با اشاره به توسعه اين بيمارستان طي چند سال گذشته گفت: جهش توسعه‌اي اين بيمارستان مديون دولت نهم است.
سيدرسول محسن‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: امروز با حضور وزير بهداشت بيش از 10 پروژه در اين بيمارستان به بهره‌برداري مي‌رسد يا عمليات ساخت آن اغاز مي‌شود.
وي افزود: با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها بيمارستان فاطمه الزهرا (س) مهريز به يكي از مجهزترين بيمارستان‌هاي استان يزد تبديل مي‌شود.
محسن‌زاده خاطرنشان كرد: بهره‌برداري از بخش قلب و CCU اين بيمارستان با هزينه‌اي بالغ بر 60 ميليارد ريال انجام مي‌شود كه 60 درصد آن مربوط به سفر نخست رياست جمهوري است.
وي همچنين با اشاره به بهره‌برداري از چهار منزل مسكوني پزشكان متخصص براي مقيم كردن آنها در اين شهرستان بيان داشت: اين طرح نيز با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال با استفاده از اعتبارات سفر رياست جمهوري انجام شده است.
محسن‌زاده آغاز عمليات ساختماني بخش ICU و سي.تي.اسكن از محل اعتبارات سفر دوم رياست جمهوري و خيران را نيز نمونه‌اي كوچك از بركات سفر هيئت دولت به استان يزد و شهرستان مهريز برشمرد.
رئيس بيمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهريز يادآور شد: 50 درصد هزينه عمليات توسعه و پيشرفت بيمارستان مهريز مديون اعتبارات سفر رياست جمهوري و منابع دولتي است.
وي ادامه داد: كار اجرايي اورژانس مهريز در سال 1384 با كل هزينه اعتبار تخصيص يافته به 200 ميليون ريال هم نمي‌رسيد اما در زمان دولت خدمتگزار نهم اين اعتبار به 20 ميليارد تومان افزايش يافت كه اين امر نشانگر روحيه بسيجي دولت خدمتگزار در خدمت به شهرهاي محروم استان يزد به ويژه مهريز است.
وي با اشاره به بركات حاصل شده در سفرهاي استاني رياست جمهوري در بخش بهداشت و سلامت شهرستان مهريز بيان داشت: همين بس كه جهشي كه در زمينه پيشرفت و توسعه بيماستان مهريز در دولت نهم انجام شد، در تصور هيچ‌ يك از اهالي مهريز نمي‌گنجيد، به نحوي كه نزديك به 6 هزار و 800 متر زيربنا به زيربناي اين بيمارستان افزوده شد.
وي عنوان كرد: مهم‌ترين دستاوردهاي سفر رياست جمهوري به شهرستان مهريز تكميل پروژه‌هايي بود كه 40 درصد آن توسط خيران ساخته شده بود كه با مشاركت دولت نهم در ساخت و تجهيز بيمارستان، خيران نيز بيشتر به تكميل اين پروژه‌ها ترغيب شده‌اند.
بيمارستان 96 تخت‌خوابي فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهريز در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است و بخش‌هاي مختلف آن عصر امروز با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بهره‌برداري مي‌رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا